Tuesday, May 11, 2010

Kenape x mesra pelanggan???

Petang td cikgu, cikgu asma, ust munirah n cikgu maizura g makan kat kedai makan kat area sebelum sampai ke PEKAN..kedai tu nama CT Tomyam (sup ayam kampung)..boleh tahan la makan kat situ..agak sedap..cume cikgu kurang puas hati dengan layanan dari pelayan yang ambik order dengan yg goreng karipap n kopok lekor tu..agak sombong n x mesra pelanggan..maybe dieorg x di ajar bagaimana cara utk melayan pelanggan..tiada senyuman pun..cikgu bukan nak minta di layan seperti raja..at least bile ambik order,mesra la skit..senyum..ala,bukan cikgu nak ngorat pun...cikgu still ingat lagi time cikgu keje jd cashier di Jaya Jusco Ipoh..kat situ memang kami menitikberatkan layanan terhadap pelanggan..setiap hari time briefing mesti ade di sentuh tentang customer..how to entertain them..smile..wish them morning..afternoon....ucapkan TQ..please come again..ingat...sometimes customer akan pilih tempat yang memberi layanan yang baik dan mesra berbanding rasa dan harga..so,harap pelayan2 di kedai makan CT Tomyam ni dapat memperbaiki lagi kelemahan yang ada..try utk lebih mesra..x rugi pun klu senyum pada customer..

No comments: