Sunday, May 23, 2010

Present Paper Work di Persidangan Bitara Nasional ke-9

Persidangan BITARA Nasional (PERBINA) adalah satu platform kepada para peserta untuk berkongsi pengalaman serta bertukar-tukar pendapaat bersama-sama barisan pendidik MARA. Tahun ini adalah tahun ke 9 PERBINA akan diadakan. Menurut kata Dr Hamzan (TPHEA MRSM TAR) PERBINA pada tahun ini akan diadakan pada bulan Julai nanti.

Pada tahun lepas. seramai 260 pendidik dari seluruh MRSM telah hadir dan sebanyak 30 kertas kerja telah dibentangkan dari pelbagai skop dan bidang dalam usaha untuk memastikan MRSM terus memainkan peranan yang penting bagi memperkasakan ilmu melalui penyelidikan dan pembangunan.


Cikgu akan mewakili MRSM TAR sebagai salah seorang pembentang kertas kerja di PERBINA itu nanti. Actually cikgu agak nervous coz ini adalah pertama kali cikgu bakal present paper di PERBINA..(sebelum ni pun x penah present paper di mana-mana persidangan pun, kecuali present paper work depan lecturer jer..)


Tp,cikgu ambik peluang, ruang dan cabaran ni untuk meningkatkan lagi ilmu dan pengetahuan di samping dapat pengalaman yang amat berharga ini..bayangkanlah, cikgu yang br setahun jagung berkhidmat sebagai guru telah diberi kepercayaan untuk mempresentkan paperwork ni nanti..

Tajuk paper yang cikgu akan present nanti ialah " BURNOUT DI KALANGAN GURU"...i will do my best..doakan cikgu..sekarang cikgu tengah dalam proses mengedit dan mengcompresskan content paper work ini...

No comments: