Sunday, February 17, 2013

Salah ke???

X penah terlintas pun kat kepale ni tentang perkara ni..maaf la byk2 klu ade yg menganggap cikgu riak atau menunjuk nunjuk dengan ape yg cikgu post di fb atau di blog ni..yer..memang betul la kene  ikut resam padi..lagi berisi lagi menunduk..tp..salah ke klu cikgu nak kongsi kejayaan2 cikgu..salah ke klu cikgu nak post tentang ape yg cikgu buat..ape yg cikgu masak...cthnyer..klu cikgu post tentang kejayaan cikgu, cikgu nak ianye menjadi sumber insprirasi pd org lain utk turut bersama-sama nak berjaya jugak..dan bende ni dah terbukti pun skrg..ade yg dah mula berjinak2 dengan dunia inovasi ni, masuk pertandingan2 yg ade.....
 
Ermm...lain org lain persepsinyer kan..sbg manusia, agak sukar utk cikgu dah memuaskan hati org dengan ape yg kite buat kan...yg penting cikgu tau ape yg cikgu buat..cume cikgu nak tegaskan kat sini, x penah ade sekelumit pun rase riak atau nak menunjuk nunjuk dengan ape yg cikgu post di sini atau fb cikgu..selagi ape yang cikgu post tu x melanggar etika cikgu sebagai seorang guru, cikgu rase xde masalah kan.. :-) peace!!!!

2 comments:

Anonymous said...

Salam. Cikgu yazid. Saya mengucapkan syabas ke atas usaha cikgu menulis blog ini. Anak saya Form 1 di MRSM Pekan. Terjumpa blog ni sewaktu survey2 tentang program igcse. To me...apalah salahnya cikgu nak berkongsi kejayaan peribadi dan pelajar2 dalam blog ni. Saya sendiri pun teruja tengok aktiviti2 yang dijalankan dan kejayaan2 yang tercipta. Semoga usaha ini diteruskan untuk menarik minat lebih ramai pelajar untuk berinovasi. Tahniah. Saya tercari2 apakah aktiviti anak saya yang melibatkan cikgu. So far yang saya jumpa...brass band.

Cikgu Yazid said...

:-) terima kasih..oh ya..sape nama anak?student form 1 ni akan jd pelapis kpd student2 form 3 n form 5 brassband..sebab lepas ni yg form 3 & form 5 akan focus pd academik pulak..so,form one yg akan menggantikan mereka