Sunday, January 02, 2011

Spaghetti Carbonara

Ari Sabtu lepas sempat gak la cikgu wat SPAGHETTI ALA CARBONARA sebagai breakfast pagi tu..huhuhu..western sangat!!!nak watnyer bukan susah pun.resepi ni kwn cikgu (nadiah) yg bagi time blajar kat UTHM dulu..dah lame dah..tp still ingat lagi...ni cikgu tunjukkan care2nyer..

Ini la sume bahan2 nyer...

Masukkan bawang putih


Sup Cambell..tp,ni tersilap beli lor..sepatutnyer beli yang biase jer..ni terbeli yg lain,nak cepat ari tu..tp,ok jugak la

Masukkan susu segar

Daging cincang..kacau sampai masak tau daging ni..kang x masak daging ni sakit perut plak..

Masukkan black pepper..klu nak pedas letakla byk skit..cikgu memang suker pedas2..

Mushrooms..ermm..sedap..

last skali masukkan chess....masukla beberapa keping..then kacau sehingga sebati..

Ni la spaghetti carbonara yg dah siap cikgu hidangkan utk di makan..yg hijau tu cili padi..hahaha..nak bg pedas lagi...
Harap2 tahun ni cikgu boleh la wat masakan ni utk aktiviti kelab masakan..cikgu kan advisor utk kelab masakan tahun ni..hehehe..(tahun lepas pun cikgu gak advisor kelab ni,tp x sempat nak buat masakan ni)

2 comments:

Saadon Zubir said...

sempoi la nampak.

Cikgu Yazid said...

hehehe..ape lagi,try lor..