Friday, February 18, 2011

PAHANG-KL-PAHANG-PERAK-PENANG


Semalam telah diadakan lawatan sambil belajar ke Malaysia Technology Expo 2011 di KLCC, Seramai 36 orang pelajar yang mengikuti lawatan ini yang terdiri dari pelajar tingkatan 1,2,3 dan 4 dan 2 org guru pengiring, cikgu n cikgu hariza....Perjalanan yang bermula pada jam 12tghmalam dan kami sampai di KLCC lebih kurang jam 9 pagi..dan pulang pada jam 3 petang dan sampai di maktab pada jam 10 mlm.


Alhamdullilah, semuanya berjalan dengan lancar, dan diharap pelajar-pelajar dapat memanfaatkan lawatan ini untuk menghasilkan produk inovasi yang lebih baik..semalam pun sempat jugak cikgu berjumpa dengan parents such as ibu Musa'ab, Nuqman, ayah Hassan, Nabil dan beberapa lagi parents termasuklah En. A'reeff..terima kasih kerana di atas kesudian anda semua meluangkan masa dtg ke sini semalam...n thanks to umi musa'ab n En Arieef atas buah tangan yang diberi..


Ari ni plak cikgu berada di UPSI as usual..n ari Isnin nanti cikgu akan terus ke Jawi, Penang untuk menghadiri Kursus Lanjutan Pembinaan Laman Web Subjek yang akan bermula dari 21hb sehingga ke 25hb..5 hari cikgu akan berada di Institut Latihan MARA di sana..kursus ni adalah kesinambunagn dari kursus yang diadakan pada tahun lepas..alhamdullilah kerana cikgu terpilih untuk mengikuti kursus lanjutan ini dan diharap selepas ni akan wujudlah satu website khas utk subjek Kemahiran Hidup bagi MRSM..sesuatu yang menarik kerana walupun cikgu adalah guru KH, tp, cikgu diberi pelung utk didedahkan kepada benda baru..klu sebelum ni hanya tahu buat blog jer...lepas ni dah boleh plak buat laman web..insyallah..tp,based on last year punya kursus, klu nak wat website ni perlukan keghairahan dan kesabaran yang tinggi..n idea yang kreatif..n lastly masa yang mencukupi..hehehe...


Agak penat skit minggu ni..perjalanan yang panjang..Pahang-KL (KLCC) - then balik ke maktab (PAHANG)- then UPSI - n last PENANG...balik dari kursus ni x sabar nak tgk balik idea project innovation student yg cikgu bawak semalam..hopefully ade improvement or new idea....

2 comments:

Umi Mus'ab said...

It was a pleasure to meet Cikgu on that day. Saya ada forward something to do with your hobby. Senang2 check email cikgu.

Cikgu Yazid said...

thanks..nanti nak gak resepi bende yg akak bg ari tu..sedap...